October 15, 2009

Sarap & Peynir Degustasyonu...

Dogruyu soylemem gerekirse bugunlerde surekli aklima gelen bir fikir var;
her zaman cok merakli oldugum ve Milano'daki yillarimda sikca sarap ve peynir degustasyonlarina gittiysem de, bir cok yemek kursuna da katilmis olmama ragmen, bugunlerde canim cok ama cok Italya'nin Toscana Bolgesinde, Agriturismo dedigimiz her besinin dogayla ic ice yetistirildigi ve uretildigi, birkac gununuzu ayirip sarap ve peynir gurmesi olarak oradan ayrilabileceginiz bir cok bolge var. Bende onumuzdeki gunlerde bu kurslardan birtanesine ne kadar cok katilmak istedigimi farkettim. Bu sefer katilmak istedigim kursun daha kapsamli ve uzuncana olmasini diliyorum. Sanirim Italya'yi ve tukettigim bircok peyniri cok ozluyorum.
Her hafta evimin onunde kurulan Persembe Pazarindan aldigim 'Pecorino', 'Parmiggiano Reggiano', 'Gorgonzola' ve bunun gibi bir cok cesidi evimin sevimli buzdolabina yerlestirip aksamlari bir kadeh sarapla aperatif almaya doyamadigimi cok iyi gorebiliyorum...

Anliyacaginiz isin ozetini yapmam gerekirse yakin bir zamanda boyle bir gezi hazirlayip kendimi yeniden Italya'nin Toscana bolgesinde bulmak ve orada yeni insanlar taniyip bir cok sarabin profesoru olmak ve fazla miktarda peynir tuketmek istiyorum. : )
Sizlere de internet uzerinde yaptigim arasitrmadan birkac tanesini yazmak istedim;

www.ilcasalino.com
www.cinellicolombini.it
www.fattorialavacchio.com

Belki sizlerde benim gibi Sarap hakkinda daha cok ogrenmek ve bol bol peynir yemek icin sabirsizlaniyorsunuzdur.
Umarim en kisa zamanda bu yolculugumu gerceklestirebilirim...
Herkese keyifli tadlar diliyorum...



No comments:

Post a Comment