December 08, 2009

Gulrotkake (Havuclu Kek) - Oslo

Gecenlerde de basettigim gibi Oslo'da arkadaslarimi ziyarete gitmistim...
Arkadasimin 30 yas dogumgununun yani sira tum ailesiyle tanisma firsatini elde ettim ve sehrin merkezinden biraz disinda kalan evlerinde ailece (Thanksgiving ve Dogumgunu) kutlamasi icin bulunmustum...

Kesinlikle belirtmeliyim yedigim her sey son derece lezzetliydi.
Gecenin ilerleyen saatlerinde masada yer alan havuclu kek tam anlamiyla damagimin aradigi lezzetti. Arkadasimin annesi mailimi aldi ve bana rica ettigim tarifi gonderecegini soyledi...
Tarif elimde ve gercekten de pisirmek icin sabirsizlaniyorum! O kadar sabirsizlaniyorum ki buraya yayinlamak icin bekleyemedim...

Umarim sizin de havuclu keki pisirme firsatiniz olur ve benimle birlikte gecen hafta bulundugum Oslo'dan damagimda kalan lezzetli paylasma firsatiniz gerceklesir...

Herkese iyi sanslar! :

''Gulrotkake

4 eggs

3 dl sugar

3 dl flour

3 ts cinamon

2 ts natron/baking soda

1 ts salt

1 ts vanilla sugar or essence

4,5 dl grated carrot

1-1,5 dl olive oil

Stir sugar and eggs, and mix all of the other ingredients in. Stir well but don’t beat. Bake for 45-60 (depending on the oven) min at 180°. Don’t bake for too long, it’s supposed to be moist. Check after 40 min with a wooden stick.

Glasing:

1 ts vanilla

150 g cream cheese

50 g soft butter

125 g powder sugar

Good luck Lara!''


No comments:

Post a Comment